Regulamin

Regulamin świadczenia usług na rzecz Pacjenta w
Positive Therapy Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

  1. Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa zakres i warunki świadczenia usług przez: „Positive Therapy Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Katarzyna Doroszewicz” (dalej Poradnia), z siedzibą przy ul. Puławskiej 491, 02-844 Warszawa,

NIP: 8442205921, REGON: 200814050 (dalej jako „Positive Therapy” lub „Poradnia”) na rzecz osób fizycznych – Pacjentów (w przypadku osób małoletnich ich reprezentantami są Opiekunowie prawni (rodzice lub inne osoby pełniące rolę opiekunów ustawowych).

  • Rezerwacja wizyty oraz akceptacja niniejszego Regulaminu, jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług pomiędzy Positive Therapy a Pacjentem/Rodzicem/Opiekunem prawnym bez konieczności sporządzenia odrębnych umów.
  • Korzystając z usług świadczonych przez Positive Therapy, Pacjent/Opiekun prawny przyjmuje treść niniejszego Regulaminu bez uwag i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  • Warunkiem koniecznym do korzystania z usług Poradni jest:
  • udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Pacjenta/opiekunów prawnych;
  • udzielenie zgody na badania, terapię przez opiekunów prawnych Pacjenta (w przypadku Pacjenta małoletniego) oraz samego Pacjenta jeśli ukończył 16 lat.
  • Positive Therapy Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, prowadzona przez Katarzynę Doroszewicz pod adresem: 02-844 Warszawa, ul. Puławska 491, zgłoszona do CEIDG, zwana dalej w treści Positive Therapy lub Poradnią.
  • Działalność Positive Therapy:
  • ukierunkowana jest na wspomaganie prawidłowego rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych oraz pomoc w tworzeniu sprzyjających warunków do rozwoju osobowego;
  • odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dla tego typu placówek oraz według postanowień niniejszego Regulaminu.
  • Positive Therapy świadczy usługi odpłatnie oraz refundowane – zgodnie z obowiązującą, aktualną ofertą dostępną na stronie: www.positive-therapy.pl oraz w siedzibie Poradni.
  1. Kwalifikacje specjalistów i terapeutów – zasady terapii

Positive Therapy oświadcza, że specjaliści/ terapeuci prowadzący badania oraz terapię na rzecz Pacjentów Poradni:

  1. posiadają pełne kwalifikacje do realizacji swoich obowiązków i legitymują się certyfikatem/ dyplomem wydanym przez uprawnioną do tego instytucję, uprawniającym do wykonywania konkretnych badań lub/i terapii;
  2. ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo Pacjenta podczas trwania badań/terapii oraz za ich profesjonalny dobór i przeprowadzenie;
  3. badania/terapię będą przeprowadzać osobiście, według swojej najlepszej wiedzy
    i umiejętności, z najwyższą starannością oraz wedle uregulowań obowiązujących dla danej dziedziny;
  4. Specjaliści/ terapeuci w Poradni zobowiązani do:
  5. starannego i rzetelnego prowadzenia badań/terapii zgodnie z kwalifikacjami, wiedzą i doświadczeniem;
  6. rzetelnego i odpowiedzialnego, zgodnego z obowiązującym prawem informowania Pacjentów/ opiekunów prawnych o wynikach badań i postępach terapeutycznych;
  7.  systematycznego i rzetelnego prowadzenia wymaganej dokumentacji;
  8.  ochrony danych osobowych Pacjentów;
  9. zachowania tajemnicy zawodowej.
  10. Specjalista/terapeuta prowadzący badania/terapię odpowiada za ich merytoryczne przygotowanie i dostosowanie do indywidualnych potrzeb Pacjenta.
  11. Postępy w terapii determinowane są każdorazowo systematyczną realizacją przez Pacjenta zaleceń terapeuty.
  12. Terapeuta oraz Poradnia nie ponoszą odpowiedzialności za błędy w terapii powstałe na skutek przekazania przez Pacjenta/opiekuna prawnego błędnych informacji na temat stanu zdrowia Pacjenta lub/i zażywanych leków, a także innych, istotnych informacji przekazanych podczas wywiadu/konsultacji.
  1. Wyposażenie gabinetów
  2. Positive Therapy zobowiązuje się zapewnić Pacjentowi prowadzenie terapii w specjalnie dostosowanych, bezpiecznych pomieszczeniach, z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi i pomocy.
  3. Pacjent/ Opiekun prawny zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia i sprzęty, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód Pacjent/ Opiekun prawny obowiązany jest pokryć ich koszty.
  1. Zasady współpracy z Pacjentami/Opiekunami prawnymi
  2. Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne.
  3. Pacjentowi/ Opiekunowi prawnemu przysługuje prawo rezygnacji z usług świadczonych w Poradni, w każdej chwili, przy zachowaniu postanowień niniejszego Regulaminu (w szczególności dotyczących zasad rezygnacji z zarezerwowanych wizyt oraz Pakietu wizyt).
  4. Pacjent niepełnoletni ma obowiązek zgłoszenia się do Poradni z Opiekunem prawnym.
  5. Za bezpieczeństwo Pacjenta nieletniego oczekującego na wizytę oraz po jej zakończeniu odpowiadają Opiekunowie prawni.
  6. W trakcie trwania terapii opiekę nad Pacjentem sprawuje specjalista/terapeuta Positive Therapy.
  7. Rodzice/opiekunowie prawni mogą uczestniczyć w zajęciach wraz z Pacjentem niepełnoletnim pod warunkiem, że ich obecność nie wpływa negatywnie na przebieg terapii. (o czym decyduje specjalista/terapeuta prowadzący terapię).
  8. W uzasadnionych przypadkach Poradnia może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym oraz innym podmiotom.
  9.  Pacjent obowiązany jest stawić się punktualnie na umówioną wizytę. W przypadku spóźnienia Pacjenta wizyta zostaje skrócona o czas spóźnienia.
  10. W przypadkach szczególnych, braku możliwości stawienia się na umówioną wizytę Pacjent/Opiekun prawny zobowiązany jest do przełożenia terminu wizyty co najmniej z 24 godzinnym okresem wyprzedzenia. Zmiany należy dokonać skutecznie (sama próba kontaktu telefonicznego nie jest tożsama ze skutecznym odwołaniem wizyty lub próbą zmiany terminu), telefonicznie, sms-owo, pod numerem telefonu podanym na stronie www.positive-therapy.pl (tel. 575 700 712) lub mailowo. Przełożenie terminu wizyty po w/w terminie jest niemożliwe (z zastrzeżeniem pkt. 10. poniżej), a opłacone zajęcia nie odbywają się z przyczyn leżących po stronie Pacjenta/Opiekuna prawnego.
  11. Positive Therapy może uwzględnić zmianę terminu wizyty zgłoszoną przez Pacjenta/Opiekuna prawnego w terminie krótszym niż 24 godzinne wyprzedzenie w przypadku nagłej choroby Pacjenta, po dostarczeniu przez Pacjenta/Opiekuna prawnego zaświadczenia lekarskiego, potwierdzającego brak możliwości uczestniczenia w wizycie w konkretnym dniu.
  12. Specjalista/terapeuta Positive Therapy w trosce o zdrowie Pacjentów, własne oraz personelu Poradni jest uprawniony do odmowy odbycia umówionej wizyty ( z zastrzeżeniem art. 30 ustawy o zawodzie lekarza), w przypadku gdy stan zdrowia Pacjenta zagraża personelowi, pracownikom i współpracownikom, a także innym pacjentom Positive Therapy, w szczególności jeśli u Pacjenta (towarzyszącego mu Opiekuna prawnego) występują oznaki infekcji bakteryjnej, wirusowej lub innych chorób zakaźnych (m.in. grypa, przeziębienie, zapalenie płuc, odra, ospa, gruźlica itd.). Odmowa ta znajduje uzasadnienie w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. Wizyta będzie traktowana jako nieodbyta z przyczyn leżących po stronie Pacjenta/Opiekuna prawnego.
  13. W przypadku zajęć grupowych spóźniony Pacjent zostanie wpuszczony na zajęcia, jeśli specjalista/terapeuta uzna, że nie zakłóci to ich przebiegu.
  14.  W przypadku opóźnienia w rozpoczęciu wizyty z przyczyn leżących po stronie Positive Therapy, czas jej trwania zostanie przedłużony o czas opóźnienia lub na wniosek Pacjenta/ opiekuna prawnego opłata za wizytę zostanie pomniejszona proporcjonalnie do skróconego czasu.
  15.  Pacjentowi/Opiekunowi prawnemu nie przysługuje zwrot opłaty za zajęcia, które się nie odbyły z przyczyn leżących po jego stronie (a nie zostały odwołane w terminie do 24 h) lub które odbyły się w krótszym wymiarze czasowym.

Powyższe uregulowania wynikają z podjęcia przez Poradnię wszelkich możliwych starań, pozostawania w gotowości do realizacji świadczenia na rzecz konkretnego Pacjenta oraz poniesienia z tego tytułu kosztów należytego przygotowania wizyty Pacjenta (min. kosztów związanych z personelem medycznym i niezbędną infrastrukturą Poradni, w tym specjalistyczny gabinet, które zostały zarezerwowane dla konkretnego Pacjenta a tym samym nie mogły być wykorzystane na rzecz innych Pacjentów).

  1. W przypadku zajęć indywidualnych oraz grupowych, których cena została ustalona jako obejmująca cały cykl zajęć (np. zajęcia TUS, TZA). Pacjentowi/opiekunowi prawnemu przysługuje prawo do rezygnacji z w trakcie trwania cyklu zajęć. W takiej sytuacji Positive Therapy ma prawo odliczyć proporcjonalnie koszty poniesione na przygotowanie zajęć i pozostawanie w gotowości do ich przeprowadzenia. Wysokość tych kosztów jest uzależniona w szczególności od: liczebności grupy, czasu trwania, liczby terapeutów, liczby zajęć, których rezygnacja dotyczy.
  2. Positive Therapy zastrzega sobie prawo do anulowania zarezerwowanych wizyt cyklicznych Pacjenta, w sytuacji częstego odwoływania terminu poszczególnych wizyt w cyklu z przyczyn leżących po stronie Pacjenta. Kolejne wizyty Pacjenta, mogą być rezerwowane w ramach dostępności w grafiku danego Specjalisty/Terapeuty.
  •  OpłatyZa usługi odpłatne Positive Therapy pobiera od Pacjenta/Opiekunów prawnych opłaty:
  • „z góry” każdorazowo za jedną zarezerwowaną wizytę do przodu
  • „z góry za cykl/pakiet spotkań (TUS, Pakiety terapeutyczne)
  • w formie płatności gotówką lub kartą, przy korzystaniu z serwisu, możliwa jest płatność przelewem.

Jeśli Pacjent/Opiekun prawny dokonał płatności przelewem bankowym, zobowiązany jest okazać przed wizytą potwierdzenie przelewu (przesłać na adres mailowy: biuro@positive-therapy.pl, lub okazać pracownikowi w recepcji Poradni).

  • Terapie, które nie zostaną przez Pacjenta/Opiekuna prawnego odwołane w zgodnie z zapisami w pkt IV podpunkt 9; 10 podlegają pełnej opłacie w wysokości wartości umówionej wizyty, która się nie odbyła.Terapie, które nie odbyły się z przyczyn leżących po stronie Positive Therapy, za zgodą Pacjenta/Opiekuna prawnego: odbędą się w innym terminie lub opłata za nie, zostanie zwrócona (pod warunkiem, że została wcześniej dokonana).W razie opóźnienia w terminowym regulowaniu płatności Positive Therapy ma prawo wstrzymać dalsze świadczenie usług na rzecz Pacjenta do momentu uregulowania należności, jak również naliczyć odsetki ustawowe za opóźnienie na zasadach ogólnych.
  • Dane osobowe Pacjentów/Klientów

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW/KLIENTÓW

(W PRZYPADKU OSÓB MAŁOLETNICH, ICH OPIEKUNÓW PRAWNYCH) NIEPUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ POSITIVE THERAPY

wynikająca z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

Informujmy, że:

  1. Administratorem powierzonych przez Panią/Pana danych osobowych jest Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Positive Therapy”, Katarzyna Doroszewicz. Ul. Puławska 491, 02-844 Warszawa, zwana dalej Administratorem
  2. Powierzone dane osobowe będą przetwarzane tylko i wyłącznie na podstawie prawa oraz w ściśle określonych celach umożliwiających Administratorowi świadczenie usług na rzecz Pani/Pana/ małoletniego pozostającego pod Pani/Pana opieką prawną tj.:
  • diagnozy i terapii: przetwarzanie związane procesem udzielania świadczeń (diagnostycznych i terapeutycznych), w tym prowadzenie stosownej dokumentacji;
  • profilaktyki zdrowotnej: informowanie Pacjenta/Opiekuna prawnego o możliwości udzielenia świadczenia, przekazywanie materiałów edukacyjnych, przekazywanie informacji o wydarzeniach prozdrowotnych;
  • zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej/terapeutycznej: rejestracja Pacjenta, zapewnienie ciągłości opieki zdrowotnej/terapeutycznej. W tym m.in. przypomnienie o terminie realizacji świadczenia zdrowotnego/terapeutycznego, potwierdzenie wizyty, odwołanie wizyty, poinformowanie o zmianach organizacyjnych w Positive Therapy, które mają/mogą mieć wpływ na udzielenie oczekiwanego świadczenia, odbieranie i archiwizacja Pani/Pana oświadczeń woli;
  • w celu wystawianie zaświadczeń, opinii oraz orzeczeń
  • w celu wystawiania rachunków i faktur, prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz wypełnienia obowiązków podatkowych;
  • w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz placówkach oświatowych
  • w celu sprawnej realizacji procesów biznesowych i administracyjnych związanych z przedmiotem działalności Administratora;
  • w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej
  • Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana/ małoletniego danych osobowych:
  • art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej;
  •  art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  • art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości. Podanie danych jest wymogiem ustawowym;
  • art. 11 ust. 3 i 4 ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia. Podanie danych jest wymogiem ustawowym.
  • Pani/Pana/małoletniego dane osobowe mogą zostać ujawnione następującym odbiorcom:
  • osobom wykonującym świadczenia na rzecz Pacjentów (terapeuci/specjaliści/pracownicy obsługi pacjenta,) zatrudnionym lub współpracującym z Administratorem;
  • innym osobom wykonującym czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń, a także czynności techniczne np. związane z utrzymaniem systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna/terapeutyczna, i zapewnieniem bezpieczeństwa tego systemu na podstawie upoważnienia nadanego przez Administratora;
  • podmiotom leczniczym i oświatowym współpracującym z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych;
  • osobom upoważnionym przez Pacjenta/Opiekuna prawnego w związku z realizacją praw Pacjenta;
  • dostawcom usług prawnych i doradczych współpracującymi z Administratorem
  • innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  • Zakres przysługujących Pani/Panu praw w zakresie ochrony danych osobowych zależy od podstawy prawnej ich przetwarzania:
  • zawsze przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania;
  • We wskazanych w RODO przypadkach ma Pani/Pan również prawo do żądania usunięcia danych osobowych oraz prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania;
  • W przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO dodatkowo ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • W przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO dodatkowo przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych;
  • Niezależnie od podstawy przetwarzania przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • Pani/Pana/małoletniego dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
  • Okres przechowywania Pani/Pana/małoletniego danych osobowych będzie zgodny z podstawą prawną ich przetwarzania i przechowywania.